Instellingen
Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder

De Reputatiegroep is op 1 juni 2008 opgericht door drs Paul Stamsnijder (1968). Hij was voordien algemeen directeur van inc-21 corporate branding & communications (BBDO), communicatiemanager voor de Raad van Bestuur van TNT Post en strateeg bij diverse toonaangevende communicatiebureaus, waaronder Euro RSCG Bikker en Hill & Knowlton.

Zijn ervaring deed hij met name op met opdrachtgevers in de levensmiddelensector (Ahold, Campina, Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, Max Havelaar, Voedingscentrum), dienstverlening (ABN AMRO, Corporate Express, Essent, Inter Access, Intrum Justitia, Kredietbank Luxembourg, Rabobank) en de zorg (Albert Schweitzer Ziekenhuis, BioPartner, Ferrosan, GlaxoSmithKline, Hill's Pet Nutrition, Joining Minds, OPG, Kring Apotheken, Mediq, Medisch Centrum Haaglanden, Philips). Binnen de Reputatiegroep werkt hij voor banken, verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen zoals o.a. ABN Amro en APG.

Naast zijn advieswerk publiceert hij regelmatig over zijn vakgebied. In 2002 verscheen de bestseller ‘Goed nieuws in kwade tijden: crisiscommunicatie in de praktijk' en in 2008 het standaardwerk ‘Het merk is dood, leve het merk - rebranding: mislukking of meesterwerk.' Meer recent bracht Paul de boeken ‘De vent is de tent’ (2010) en 'Aandacht is macht' (2012) uit. Stamsnijder is sinds 1997 voorzitter van de Progeria Family Circle, een Europese patiëntenorganisatie die hij mede heeft opgericht.

Hij studeerde Nederlandse taal- en letterkunde in Utrecht en economische sociologie in het Duitse Würzburg. Hij is actief lid van de beroepsorganisatie Logeion en het Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen (NCD).