Instellingen
Majorie Dijkstra

Majorie Dijkstra

Dr. Majorie Dijkstra (1973) is sinds 1 maart 2013 senior adviseur bij de Reputatiegroep. Majorie is expert op het gebied van reputatiemanagement, risicomanagement, merkidentiteit, branding en interne communicatie. Ze heeft meer dan 10 jaar ervaring in het geven van strategisch advies en het doen van onderzoek op deze terreinen. Ze studeerde Bedrijfseconomie in Groningen en promoveerde in 2002 aan de Universiteit van Tilburg op synergie-effecten in multimediacampagnes.

Voordat ze bij de Reputatiegroep startte, was ze managing director bij het wereldwijd opererende Reputation Institute. Daarnaast was ze verantwoordelijk voor toegepaste onderzoeksprojecten bij het Corporate Communicatie Centre van de RSM / Erasmus Universiteit. Zo bouwde zij ervaring op als reputatiestrateeg voor bestuurders en communicatiemanagers in een groot aantal verandertrajecten: van herpositionering en rebrandingoperaties tot het bouwen van intern draagvlak voor een nieuwe strategische koers.

Zij werkt(e) door de jaren heen onder meer voor opdrachtgevers in het publieke domein (waaronder ProRail, Schiphol, Erasmus MC, Holland Casino, Staatsloterij) en voor (internationale) ondernemingen als ABN AMRO, AEGON, Delta Lloyd, FedEx, Liberty Global, Microsoft, Philips, Randstad, TNT, PostNL, Unilever en Vodafone.

Majorie heeft diverse wetenschappelijke publicaties op haar naam staan en heeft daarnaast onder andere mediabeleid en reputatierisicomanagement gedoceerd in de Executive Master of Corporate Communication aan de Erasmus Universiteit.

Majorie benadert reputatie- en communicatievraagstukken vanuit een bedrijfskundig perspectief. Haar visie is dat strategische ambities van een organisatie het uitgangspunt vormen en dat oplossingen moeten bijdragen aan de waarde van de organisatie.